Spoštovani ljubitelji sakralne glasbe!
Vljudno vas vabimo na 2. koncert Sakralnega abonmaja z naslovom Laudamus te – biseri sakralne glasbe. Prisluhnili bomo odlomkom iz vokalno-instrumentalnih del baročnih skladateljev A. Vivaldija, J. S. Bacha in G. F. Händla, arijam iz oratorija Elija F. Mendelssohna ter skladbam iz zakladnice slovenskih in tujih sakralnih del, med njimi tudi Laudamus te za dva solista in orkester skladatelja Andreja Missona.
Ob spremljavi Simfoničnega orkestra Crescendo bodo nastopili mednarodno uveljavljeni solisti: sopranistka Francka Šenk, baritonist Lucas Somoza Osterc ter gostja koncerta mezzosopranistka Bernarda Fink. Dirigent bo Žiga Kert.
Koncert bo v sredo, 22. novembra 2023, ob 19.30. uri v uršulinski cerkvi Sv. Trojice v Ljubljani.
Vstopnine ni, veseli pa bomo prostovoljnih prispevkov.
Vljudno vabljeni!
PROGRAM:
G. F. Händel (1685–1759)
Oda sv. Ceciliji HWV 76
Uvertura
J. S. Bach (1685–1750)
Magnificat in D BWV 243
Quia respexit humilitatem
Quia fecit mihi magna
A. Vivaldi (1678—1741)
Gloria in D RV 589
Domine Deus
Qui sedes ad dexteram Patris
F. Mendelssohn Bartholdy (1809–1847)
Elija op. 70
Herr Gott Abrahams
Sei Stille dem Herrn
P. Mascagni (1863–1945)
Cavalleria rusticana
Intermezzo
J. Gruber (1855–1933), prir. S. Avsenik ml.
O Mati čistega srca
C. Gounod/J. S. Bach
Ave Maria
W. Gomez (1939–2000), prir. A. Pop
Ave Maria
A. Misson (1960)
Laudamus te (2022)
Sopranistka FRANCKA ŠENK je operna in koncertna pevka ter solopevska pedagoginja. Magistrske nazive iz vseh treh smeri je pridobila na Univerzi Mozarteum v Salzburgu. Pred tem je na Akademiji za glasbo diplomirala iz glasbene pedagogike ter zaključila smer petje na Srednji glasbeni in baletni šoli Ljubljana (zdaj KGBL) v razredu prof. Marcosa Bajuka. Redno nastopa na samostojnih recitalih, sodeluje v komornih zasedbah, pri izvedbah novitet sodobnih skladateljev ter pri izvedbah vokalno-inštrumentalnih del v Sloveniji in tujini. Kot gostujoča solistka je več let nastopala v SNG Opera in balet Ljubljana. Snemala je za arhiv Radia Slovenija in francoski radio Culture France, zbirko zgoščenk Musica Sacra Slovenica, tri samostojne zgoščenke ter posnetke s številnimi glasbenimi zasedbami.
Je redna profesorica petja v Avstriji na Zasebni glasbeni univerzi Gustava Mahlerja v Celovcu, kjer je tudi predstojnica oddelka, poleg tega pa gostujoča predavateljica na Visoki pedagoški šoli. Vsako leto vodi pevski seminar pri Glasbeni matici v Ljubljani ter druga izobraževanja za pevce in zborovodje po Sloveniji. Je članica novoustanovljene zasedbe za sodobno glasbo v Celovcu, za prihodnost pa pripravlja tematske koncerte.
Mezzosopranistka BERNARDA FINK je bila rojena slovenskim staršem v Buenos Airesu (Argentina) ter je prejela pevsko in glasbeno izobrazbo na Visoki šoli za umetnost Teatra Colón, kjer je tudi redno nastopala. Njen repertoar je širok in sega od stare glasbe do del sodobnih skladateljev. Kot pevka, ki je poznana po svoji vsestranskosti, je redno nastopala skupaj z Orkestrom Londonske filharmonije, Dunajskimi in Berlinskimi filharmoniki, Kraljevim orkestrom Concertgebouw, orkestrom iz Clevelanda in tudi z najboljšimi baročnimi orkestri pod vodstvom dirigentov, kot so Barenboim, Blomstedt, Bičkov, Chailly, Gardiner, Gergijev, Jacobs, Jansons, Muti, Nelsons, Norrington, Pinnock, Prêtre, Rattle, Saraste in Welser-Möst. Kot operna pevka je navduševala kritike v Argentini in osrednjih evropskih opernih hišah.
O umetničinem obsežnem repertoarju priča bogata in s številnimi priznanji nagrajena diskografija. Bernarda Fink je prejemnica avstrijskega častnega znaka za znanost in umetnost ter častnega naziva Kammersängerin. Leta 2013 je skupaj z Markom Finkom prejela nagrado Prešernovega sklada.
Baritonist LUCAS SOMOZA OSTERC se je rodil v Buenos Airesu, Argentina. Vokalno tehniko je izpopolnjeval pri profesorju Victorju Srugu in leta 2010 končal študij opernega in koncertnega petja na Instituto Superior de Arte del Teatro Colón v Buenos Airesu. Med letoma 2007 in 2010 je bil štipendist Fundación de Música de Cámara, kjer se je lahko izpopolnjeval v interpretaciji oratorijev in nemških ter francoskih samospevov pri profesorju Guillermu Opitzu.
Leta 2008 je debitiral v vlogi Mercutia v Gounodovi operi Romeo in Julija v Buenos Airesu (Companía Juventus Lyrica Teatro Avenida) in v gledališču San Rafael de Aguiar v mestu San Nicolás, provinca Buenos Aires. Med letoma 2008 in 2011 je v Buenos Airesu pel v operah The Fairy Queen Henryja Purcella (Phoebus, Hymen), v Beethovnovem Fideliu (2. ujetnik), v Puccinijevi Madame Butterfly (Jakuside, Jamadori), v Donizettijevi operi Belizar (Stotnik) in v Bizetovih Iskalcih biserov (Zurga) v gledališču Avenida. Udeležil se je mojstrskih tečajev, ki so jih vodili: Teresa Berganza (leta 2008 v Buenos Airesu in leta 2012 v Bougivalu v Franciji), profesorica Breda Zakotnik (Mozarteum Salzburg) in tenorist Raúl Gimenez v nemškem Bad Wildbadu.
Na mednarodnem natečaju Huga Wolfa za pevce soliste v Slovenj Gradcu se je uvrstil v polfinale; nato je bil leta 2011 izbran za 22. mednarodni natečaj v Clermont-Ferrandu v Franciji, v letu 2014 pa tudi za mednarodni natečaj petja na salzburškem Mozarteumu. Leta 2013 je pel Guglielma v Mozartovi Così fan tutte na Dubrovniških poletnih igrah. Leta 2014 je z orkestrom BBC v Manchestru posnel za založbo Chandos Records solistični part suite Estancia argentinskega skladatelja Alberta Ginastere, dirigiral je Juanjo Mena. Nato je bil povabljen k sodelovanju v Rossinijevi operi Pot v Reims (don Profondo, Antonio) na festivalu v Bad Wildbadu v Nemčiji in v sklopu te operne produkcije sodeloval pri posnetku integralne verzije omenjenega opernega dela za založbo Naxos. Sodeloval tudi z BBC National Orchestra of Wales v Cardiffu. Kot solist je pel v Narodnem gledališču operete v Kijevu, na Hrvaškem v Carmini Burani ter v Faurejevem Rekviemu v Slovenski filharmoniji.
S pianistom Vladimirjem Mlinarićem redno izvajata različne komorne koncerte. S kitaristom Žarkom Ignjatovićem sta nastopila s Schubertovim ciklom »Die schőne Műllerin« (Ljubljana, Slovenj Gradec, Budimpešta, Buenos Aires in Celovec). S tem ciklom se je leta 2022 predstavil tudi v Salón Dorado Teatra Colón v Buenos Airesu. Med zadnjimi projekti je bila vloga grofa Carla Magnusa pri muzikalu Mala nočna glasba v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma za SKGG. Nastopil je tudi kot Uberto pri La serva padrona v Gorici.
Dirigent ŽIGA KERT je študiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani na oddelku za glasbeno pedagogiko, kjer je študij zaključil pod mentorstvom izr. prof. Marka Vatovca. Prav tako je tudi študent orkestrskega dirigiranja na Konservatoriju za glasbo v Celovcu, najprej v razredu prof. Alexeja Kornienka, sedaj pa pod taktirko prof. Martina A. Fuchsbergerja. Solo petja se je učil pri mag. prof. Francki Šenk. Svojo glasbeno pot je začel pri šestih letih z učenjem klavirja v glasbeni šoli Piano Forte. Med odraščanjem je sodeloval pri številnih otroških in mladinskih zborih.
Po vpisu na Akademijo za glasbo (2011) je leto kasneje v Škofji Loki ustanovil Simfonični orkester Crescendo, s katerim pripravi letno dva različna tematska koncerta. Leta 2015 je ustanovil tudi Mešani pevski zbor Crescendo, katerega usmerja predvsem v izvajanje zahtevnejše zborovske glasbe. Udeležuje se različnih dirigentskih seminarjev (Georg Grün, Tomaž Faganel, Gary Graden, Stojan Kuret …), zborovskih tekmovanj (Slovaška, Češka, Latvija – tekmovanje za Grand Prix, Grčija, Slovenija) in festivalov oz. simpozijev (Francija – Choralies, Španija – Svetovni zborovski simpozij, Amerika – ACDA) tako doma kot tudi v tujini. Dvakrat se je udeležil tudi seminarja v ZDA, in sicer v Salt Lake Cityju v zvezni državi Utah pri svetovno znanem dirigentu dr. Bradyju Allredu.
Trenutno je kot profesor glasbe zaposlen na Osnovni šoli Predoslje Kranj, kjer tudi vodi dva otroška in mladinski pevski zbor. Prav tako vodi Mladinski mešani pevski zbor Gimnazije Škofja Loka, Mešani pevski zbor Crescendo, Simfonični orkester Crescendo, cerkveni pevski zbor Upanje v Stražišču pri Kranju in Ženski pevski zbor Rož v Šentjakobu v Avstriji.
SIMFONIČNI ORKESTER CRESCENDO je začel delovati novembra 2012 pod okriljem Gimnazije Škofja Loka. Orkester sedaj deluje v okviru Glasbenega društva Crescendo, ki je bilo ustanovljeno ob koncu leta 2013. Orkester ustvarja pod taktirko dirigenta Žige Kerta, sestavlja pa ga okoli 40 glasbenikov. Razveseljivo je, da je orkester sestavljen večinoma iz dijakov in študentov, s čimer lahko pogumno zrejo v prihodnost njihovega ustvarjanja in delovanja. Njihov program sestavlja tako klasična glasba kot tudi skladbe domačih in tujih skladateljev ter priredbe popularne glasbe.