Šesti koncert Sakralnega abonmaja bo obarvan s postno vsebino. Nastopila bo vokalna zasedba Mittelvox Ensemble pod vodstvom dirigentke Mateje Černic. Pevke in pevci iz različnih pokrajin Furlanije – Julijske krajine bodo predstavili program Tenebrae factae sunt – Kristusov pasijon skozi speve velikega petka v uglasbitvah gregorijanskega korala, renesančnih, baročnih in sodobnih skladateljev ter v napevih slovenskih in italijanskih ljudskih pesmi. Ob spremljavi Godalnega kvinteta Nova bo koncert zaokrožila sekvenca Stabat Mater izpod peresa J. Rheinbergerja.
Koncert bo v sredo, 29. marca 2023 ob 19.30. uri v uršulinski cerkvi Sv. Trojice v Ljubljani.
Vstopnine ni, veseli pa bomo prostovoljni prispevkov.
Vljudno vabljeni!
PROGRAM:
Tomás Luis de Victoria (1548-1611): Tenebrae factae sunt
Francis Poulenc (1899-1963): Vinea mea electa
Francesco Corteccia (1502-1571): Caligaverunt oculi mei
Johann Michael Haydn (1737- 1806): Christus factus est
Antonio Lotti (1667-1740): Crucifixus iz Creda v F-duru
Gianmartino Durighello (1961): Popule Meus
gregorijanski koral: Ecce Lignum Crucis
gregorijanski koral: Crux Fidelis
prir. Giorgio Ghedini (1892-1965): Dove vai, Madonna mia
prir. Lorenzo Donati (1972): Ponetemente
prir. Pavle Merkù (1927-2014): Kier je Jezus krvavi pot potil
Joseph Rheinberger (1839-1901) Stabat mater za mešani zbor, orgle in godalni kvintet
Tenebrae factae sunt – Kristusov pasijon skozi molitev in kontemplacijo ob velikem petku.
Prvi del programa se nanaša na liturgijo teme (Officium Tenebrarum) – svečane antične molitvene obrede med jutranjimi molitvami (jutranjicami). Vloga responzorijev je bila komentar na lekcije, ki so si sledile na veliki četrtek, petek in soboto. S svojo presunljivo vsebino so responzoriji navdahnili številne skladatelje v različnih obdobjih: predstavili bodo uglasbitve Francesca Cortecce, Tomasa Luisa De Victorie in Francisa Poulenca. Antifona Christus factus est ob zaključku liturgije velikega petka uvaja meditacijo vernikov ob Kristusovem pasijonu.
Kristusovo križanje bo odzvanjalo v znameniti skladbi Crucifixus Antonia Lottija, edinem a cappella delu njegova Creda v F-duru za zbor in orkester. Med osrednje obrede velikega petka spada čaščenje križa, ki ga uvaja petje značilnih impromperia (očitanja). Giammartino Durighello je na zanimiv način upesnil prvi verz tega dramatičnega besedila, ki uprizarja dialog med razočaranim Kristusom in hebrejskim narodom, ki ga je izdal.
Antično himno Crux fidelis, ki izzveni med čaščenjem križa, je sprva uglasbil Venanzio Fortunato; v besedilu obuja legendo, po kateri naj bi les Kristusove križa izhajal iz drevesa, ki je v raju na Zemlji rodil sad izvirnega greha.
Drugi del koncerta je posvečen postnim napevov, ki izhajajo iz ljudske tradicije: predstavljeni bosta dve antični hvalnici v italijanskem jeziku in ljudska pesem iz Benečije, ki jo je priredil Pavle Merkù.
Koncert bo sklenila sekvenca Stabat Mater izpod peresa Josepha Rheinbergerja za zbor, godalni kvintet ter orgle.
MITTELVOX ENSEMBLE sestavljajo pevci in glasbeniki, ki prihajajo iz različnih pokrajin Furlanije – Julijske Krajine in iz Slovenije. Skupina, ki je na pobudo umetniške vodje Mateje Černic nastala leta 2021, ponuja publiki kvalitetne in zanimive glasbene sporede z željo po ovrednotenju večkulturnosti svojega domačega kraja. Ansambel se je predstavil s tremi sakralnimi programi: Sakralni prostor med polifonijo inminimalizmom, My soul there is a country – božični koncert, Tenebrae factae sunt –Kristusov pasijon skozi molitev in kontemplacijo ob velikem petku. Vokalna skupina je nastopila na ciklu koncertov Glasba z vrtov sv. Frančiška, ki jo prireja Kulturni dom Nova Gorica, na reviji sakralne glasbe Vocis v kraju Porcia (PN) ter na Mednarodnem festivalu Città dei Gremi v Sassariju na Sardiniji.
Anna Tulissi, Giulia Decorti, Petra Grace Zoppolato, Aleksija Antonič, Mateja Jarc, Mirko Ferlan, Matej Velikonja, Massimiliano Migliorin, Klemen Miklavčič, Adriana Tomišić, Katarina Kodele, Claudia Floris, Alfredo Cibic, Giacomo Segulia, Matija Budin, Marco Filippo.
Umetniška vodja: Mateja Černic
GODALNI KVARTET NOVA sestavljajo štiri mlade primorske glasbenice. Študirale so na Akademiji za glasbo v Ljubljani, vse pa so dobitnice priznanj in nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Repertoar kvarteta NOVA obsega tako dela velikih klasikov kot tudi novodobnih skladateljev, Barbara Grahor Vovk pa za godalni kvartet pripravlja priredbe in izvirna dela. Kvartet je dve leti deloval na Akademiji za glasbo pod mentorstvom prof. Jake Stadlerja, zdaj pa se dekleta Godalnega kvarteta NOVA redno izobražujejo na številnih mojstrskih tečajih in poletnih šolah pri prof. Benjaminu Ziervoglu, Brianu Finlaysonu, Oferju Canettiju, Danielu Rowlandu idr.
Aktivno delujejo od leta 2014, za seboj pa imajo kar nekaj vidnejših nastopov tako doma kot v tujini (Italija, Avstrija). Nastopile so v koncertnih ciklih Glasbene mladine Ljubljanske (Glasba na vodi, Glasbeni samovar, Mladi mladim), na festivalu Lent, festivalu Kogojevi dnevi ter drugih. Septembra 2017 pa so prevzele umetniško vodenje Komornega orkestra NOVA, godalnega orkestra Glasbenega društva NOVA iz Nove Gorice, kjer so se tudi spoznale.
Pri izvedbi Rheinbergerjeve Stabat Mater se bo kvartetu pridružil kontrabasist Andrej Kasić.
Mojca Batič, violina
Ana Cotič, violina
Barbara Grahor Vovk, viola
Polona Soban, violončelo
Andrej Kašić, kontrabas